سامان ملک، اولین بازار امن آنلاین املاک

لوگوی خطی
نکات مهم در خرید ویلا در شمال

نکات مهم در خرید ویلا در شمال

فهرست مطالب

در این نوشتار، به بررسی اصلی ترین نکات مهم در خرید ویلا در شمال می پردازیم. به طور کلی برای خرید ویلای شمال، آپارتمان و سایر اموال غیر منقول باید میان خریدار و فروشنده منعقد گردد. این کار معمولاً با مراجعه به دفاتر مشاورین املاک و تنظیم مبایعه نامه (قرارداد تعهد بر فروش) انجام می گیرد.

برخی از نکات مهم در خرید ویلا در شمال که در این مطلب از مجله املاک سامان ملک به آن می پردازیم عبارت از نحوه تنظیم مبایعه نامه، رعایت مقررات قانونی در واگذاری حقوق و اشتراکات و … اشاره کرد.

نکات مهم در خرید ویلا در شمال و ذکر در مبایعه نامه

طرفین معامله می بایست بر سر جزئیات اساسی معامله مثل مبلغ خرید املاک شمال و نحوه پرداخت آن در ضمن مبایعه نامه توافق نمایند. یکی از نکات مهم در خرید ویلا در شمال، مواردی است که باید در مبایعه نامه قید شده و طرفین ذیل آن را امضا نمایند.

مبایعه نامه‌هایی که در دفاتر مشاورین املاک تنظیم می شود، برگه‌های چاپی مخصوصی بوده که در سه نسخه تنظیم می‌گردد.

مشاوره رایگان خرید ملک در شمال

مهمترین موضوعاتی که باید در ضمن مبایعه نامه و قولنامه املاک (در اینجا ویلا) قید شود عبارتند از:

  1. مشخصات دو طرف معامله: نام، نام خانوادگی، نام پدر و مشخصات طرفین و نشانی هر یک. چنانچه هر کدام از طرفین به نمایندگی از شخص دیگری نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کرده باشد، باید سند نمایندگی از قبیل وکالتنامه را ارائه کرده و در ضمن قرارداد قید گردد که بیع به نمایندگی از اصیل انجام می گیرد.
  2. مشخصات ویلا: منظور در اینجا ویلایی است که به فروش می رسد. در ذیل مبایعه نامه باید نشانی، مشخصات ثبتی، مساحت، امتیازات، متعلقات و اشتراکات ویلای مورد معامله ذکر گردد. مشخصات ملک مورد معامله معمولاً مطابق با سند مالکیت ویلا در مبایعه نامه قید می گردد.
  3. بهای معامله: در موضوع بحث حاضر منظور از بهای معامله، قیمت ویلای شمال است که به فروش می رسد. بهای مورد معامله که به نام ثمن نیز شناخته می شود، معمولاً به صورت وجه رایج داخلی (ریال) تعیین می گردد. پرداخت ممکن است به صورت نقدی یا اقساطی باشد. در صورتی که پرداخت بهای معامله به صورت اقساطی پیش بینی شده باشد، ممکن است پرداخت هر بخش از آن مشروط به انجام اقداماتی توسط فروشنده یا مالک قبلی باشد. برای مثال ممکن است در ضمن مبایعه نامه قید گردد که ده درصد از مبلغ قرارداد در دفترخانه اسناد رسمی و در هنگام به نام زدن سند مالکیت، پرداخت شود.
  4. حقوق و تعهدات هر یک از خریدار و فروشنده: همانطور که مورد اشاره قرار گرفت، طبق اصل آزادی قرارداد ها مندرج در ماده 10 قانون مدنی، طرفین در ضمن قرارداد می توانند شروط مختلفی را قید کنند. شروطی که در قرارداد قید می شود، به سه دسته کلی شرط فعل، شرط صفت و شرط نتیجه تقسیم می گردد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین و محبوب ترین مراکز خرید شمال

نکات مهم در خرید ویلا در شمال

نکات خرید ویلا به صورت پیش فروش

از پر اهمیت ترین نکات خرید ویلا می توان به این اشاره کرد که خرید ویلا و همینطور خرید آپارتمان شمال ممکن است به صورت پیش فروش صورت گیرد. قواعد و مقررات حاکم بر پیش فروش ویلا در قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 1389 تعیین گردیده است. از نظر قانونی الزامی است که پیش فروش ساختمان به موجب سند رسمی باشد.

بیشتر بخوانید: انواع سند ملکی

طبق ماده 18 قانون پیش فروش ساختمان، مشاورین املاک نمی توانند قرارداد پیش فروش ساختمان را تنظیم کنند، بلکه باید طرفین را برای مراجعه به دفاتر تنظیم اسناد رسمی، راهنمایی نمایند. در پیش فروش ویلا، مالک زمین شمال در ازای پرداخت مبلغی متعهد می شود بر روی عرصه، ویلایی احداث کند.

یکی از تعهدات پیش فروشنده به موجب ماده 9 قانون مزبور این است که باید کل ساختمان را در برابر حوادث غیر مترقبه و فنی بیمه کند. طبق قرارداد پیش فروش، در صورتی که ساخت ویلا پیشرفت نداشته باشد، به طوری که در موعد مشخص شده آماده نگردد، پیش خریدار می تواند پرداخت باقی مانده مبلغ قرارداد را مشروط به این نماید که مهندس ناظر ساختمان، پیشرفت فیزیکی ویلا را گواهی کند.

پیش فروش ویلا

از نکات مهم در خرید ویلا در شمال این است که با توجه به ساحلی بودن مناطق شمالی کشور و همجواری با دریای خزر، پیش فروش ویلا معمولاً به صورت ساخت مجتمع های ویلایی انجام می گیرد. قرارداد پیش فروش یک مجتمع ویلایی ممکن است میان مالکین متعدد تنظیم گردد.

در این صورت باید در نظر داشت که هزینه هایی که برای اداره و نگهداری قسمت های مشترک یک مجموعه ویلایی به کار رفته می شود، باید توسط مالکین قسمت های اختصاصی به نسبت مساحت قسمت اختصاصی پرداخت شود. منظور هزینه های مشترک هزینه هایی مثل نظافت محوطه مجموعه، تعمیر و بازسازی بخش های مشترک مثل فضای سبز و ساحل می باشند.

بیشتر بخوانید: لاکچری‌ترین شهر شمال برای خرید ملک کجاست؟

پیس فروش آپارتمان رامسر

ویژگی های محیطی و ژئوپلتیک خرید ویلا در شمال

  • از نکات مهم در خرید ویلا در شمال می توان به این اشاره کرد که مناطق شمالی کشور از مناطق جنگلی و کوهستانی بوده و از این جهت باید موارد زیادی از قبیل آب و هوای منطقه، ارتفاع از سطح دریا، فاصله با ساحل و … در مورد هر ویلا مورد ارزیابی قرار گیرد. پیشنهاد می کنیم ویدئو ” ویلا ساحلی بخریم یا ویلا جنگلی؟” را حتما ببینید.
  • از جمله مسائل مهمی که باید مورد بررسی قرار گیرد می توان به آنتن دهی تلفن همراه و تلویزیون در منطقه ای که ویلا قرار دارد و همچنین مسطح بودن مسیرهای منتهی به ویلا اشاره کرد.این مورد از نکات اجاره ویلا در شمال نیز هست که باید به آن توجه داشته باشید.
  • معمولاً قیمت ویلاهایی که به فروش می رسد، مطابق با متراژ ویلا تعیین می گردد. برای این که خریداران در دام فروشندگان گرانفروش رهایی یابند، امروزه تعرفه های گوناگونی برای تعیین قیمت زمین و ویلا در هر نقطه از شمال وجود دارد. متقاضیان خرید ویلا همچنین می توانند برای آشنایی با قیمت ها و نحوه انعقاد قرارداد خرید ویلا، به سایت سامان ملک برای خرید فروش ویلا در شمال مراجعه نمایند.
  • البته لازم به ذکر است که خرید ویلا و کلا خرید املاک شمال باید با مشورت کامل مشاورین املاک مورد اعتماد و با در نظر گرفتن تمام موارد ممکن صورت گیرد.

موضوعات حقوقی و نکات مهم در خرید ویلا در شمال

  • به عنوان نکات نهایی می‌توان به به جرم کلاهبرداری ناشی از فروش اموال غیر منقول مثل ویلا اشاره نمود. این جرم که در ماده 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس، ارتشا و کلاهبرداری بیان شده است، به معنای استفاده از وسایل متقلبانه برای بدست آوردن مال دیگری است. در این روش فروشنده ویلا با استفاده از وسایل متقلبانه ای مثل اسناد مجعول، صحنه سازی و … ویلایی که اصلاً وجود نداشته یا در مالکیت شخص فروشنده نیست را به فروش رسانده و بهای معامله را دریافت می کند.
  • به عنوان نکات مهم در خرید ویلا در شمال باید اشاره کرد که علاوه بر کلاهبرداری، فروشنده ویلا ممکن است مرتکب جرایم دیگری از جمله جعل و استفاده از سند مجعول (یکی از انواع سند) شود. جعل نیز در صلاحیت رسیدگی دادسرا و دادگاه کیفری دو است. جعل به معنای ایجاد انحراف در مندرجات یک سند است. برای مثال با جعل سند مالکیت ویلایی که قرار است به فروش برسد، فروشنده ممکن است با تغییر عدد یا اضافه کردن، در متراژ ویلا تغییرات متقلبانه ای ایجاد کند. جرم جعل و استفاده از سند مجعول معمولاً در کنار هم و در یک راستا ارتکاب می یابند.
اجاره ویلا در شمال تماس با 09135617667

اشتراک گذاری در :

دسته بندی املاک

این مطالب را هم حتما بخوانید

سند پنج برگی چیست، سندی است که به عنوان "سند رسمی" نیز شناخته می‌شود و یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین اسناد ثبتی در کشورمان است.
در این مقاله به مقایسه ویلای جنگلی و ساحلی پرداختیم و مزایا و معایب هرکدام را به صورت جداگانه بررسی کردیم و به سوالات متداولی...
در این مطلب از مجله سامان ملک توضیح می‌دهیم که تهاتر ملک چیست، سپس شرایط و قوانین انجام این روش آشنا خواهید شد.
در این مطلب از مجله املاک سامان ملک، صفر تا صد شرایط تغییر کاربری ملک مسکونی و مراحل آن را بررسی خواهیم کرد.
اشتراک در
اطلاع از
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شاهین

سلام. ممنون ازمطالب خوبی که گذاشته بودید. ویدیو های خوبی هم بود.

samanmelk
پاسخ به  شاهین

🙏🙏🙏

شمسی پور

خیلی ممنون ازاطلاعاتی که گذاشتین. این خیلی خوب هست اگر بتوان بصورت قسطی در مازندران سرمایه گذاری کرد .ممنون از راهنمایی هاتون

samanmelk
پاسخ به  شمسی پور

سلام. اگر قصد خرید ویلای مازندران رو دارین، مشاوران سامان ملک میتونن بهتون کمک کنن

ناظمیان

سلام ممنون از مطالب خوبتون. امکانش هست راهنمایی کنید درصورت خرید زمین یا ملک در شمال حداقل سرمایه ای که باید داشته باشی تا بتونی این سرمایه گذاری رو شروع کنی چقدر هست؟

samanmelk
پاسخ به  ناظمیان

سلام. برای دریافت مشاوره ملکی میتونین با شماره 09162167100 تماس بگیرید.

جهت مشاوره با شماره ” 09162167100 ” تماس گرفته و یا فرم را تکمیل کنید.